Buuñaa konoto diimaa bankoo: The Gambia

And a Lazy sunday

Na een goede nacht geslapen te hebben was ik vandaag wel weer op tijd voor het ontbijt. Ik leef hier zonder tijd, best wel fijn. Zo besefte ik vanmorgen dat mijn tweede week alweer ingegaan is.

Vandaag weer een schitterende dag. Eerst een stukje gelopen. Ik kwam langs een kleine galerie en ben daar even naar binnen gegaan.. Een aantal mooie schilderijen gezien, ook werd er wat houtwerk gemaakt.

Ik zou morgen eigenlijk de Roots van Gambia trip maken. Vanuit Gambia werden alle slaven van West-Afrika naar de Caribische eilanden en de Zuid-Amerikaanse Staten gebracht.

Ablie vertelde mij, dat ik me moest afvragen of ik dat wel wilde doen: als je alleen gaat is de trip erg duur, verder is 1 van de ferries kapot, waardoor de wachttijden bij de Gambia rivier op kunnen lopen tot uren, en hetgeen je kunt zien op St. James eiland is in erg slechte staat.

Nu had ik mij goed ingelezen in de gechiedenis van Gambia, de slavernij en Kunta Kinte, maar als het inderdaad een dure en lange dag wordt, doe ik het maar niet.

Nu maken we morgen een trip naar het Zuidelijkste puntje van Gambia en woensdag heb ik een boottocht op de rivier de Gambia gepland staan. Ik wil dan ook gaan vissen.

Vandaag nog even op het strand geweest en gezwommen in de zee. Nu zit ik even in het donker, want regelmatig valt de stroom hier uit.

Als de generator weer werkt zet ik dit verhaal op Internet. Morgen heb ik weer meer te vertellen.

Ik heb wel weer zin in een tripje morgen. Het was heerlijk om rustig aan te doen van het weekend, maar ik wil ook graag zo veel mogelijk van Gambia zien.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!