Buuñaa konoto diimaa bankoo: The Gambia

A Lazy Saturday

Gisterenavond erg genoten van een Afrikaanse dans en muziekgroep. Onder het genot van een bananacocktail.

Het was wel wat laat geworden, want het was erg gezellig. Dus vanmorgen was ik te laat voor het ontbijt. Snel naar de supermarkt gelopen voor een stokbroodje voor de prijs van 5 Dalasi (12 cent). Dit op het terras met een kopje koffie opgegeten.

Inmiddels was het kamermeisje langs geweest om het bed op te maken en de vuile handdoeken mee te nemen. Ik kon dus niet douchen, ik had geen handdoeken. Alles gaat hier in etappes. Een uur later kwamen de handdoeken en nog een uur later werd er schoongemaakt.

Als je een dag niets doet noemen de Gambianen het een Lazy Day. Vandaag had ik zo een lazy day. Het weer was wisselend, het ene moment een blauwe lucht en even later kwam het met bakken uit de lucht. En dat wisselde zo een paar keer vandaag. Nu zit ik op het terras droog, dus ik heb in de regen een boek zitten lezen. Was ook wel mooi om te zien al die onweer en regen. Het is bijna het einde van het regenseizoen, dus af en toe kan dit nog gebeuren.

Maar ook zo bij mijn kamer hoef ik mij niet alleen te voelen. het is laagseizoen in het hotel en volgens mij wel de bezetting van het hoogseizoen. Er zijn vandaag dan ook flink wat medewerkers van het hotel langs geweest om een praatje te maken. Praten doen ze graag.

Het kamermeisje vond mijn deur zwaar opengaan, dus ineens stonden er 4 medewerkers om de deur te repareren. Twee deden het werk en twee keken toe.

Toen het zonnetje weer scheen ben ik een stuk gaan wandelen en heb ik nog de rest van de souveniers gekocht. Bij Ali Baba een late lunch gehad en zo op mijn gemak weer terug in het hotel. Net voor de volgende bui was ik weer binnen.

Al met al een relaxed dagje vandaag. Morgen nog een Lazy Day, dan ben ik weer helemaal uitgerust voor de excursie maandag

Aangezien het vanavond blijft regenen blijf ik lekker op mijn kamer

Reacties

Reacties

Alie Cobelens-Scheliing

Dag Franca, vandaag heb ik al je verhalen kunnen lezen, want mijn computer deed het niet. Nu heb ik alles gelezen vanaf de eerste t/m de laatste dag. Wat heb je een prachtige vacantie in zo'n mooi groen land. En zule aardige mensen. Wat leuk, dat je samen met anderen gekookt hebt!!! Dit recept zal je niet gauw vervelen. En de krokodillenvijver. En jouw bezoek aan de school en hoe je daad rontvangen bent... Geweldig. En nog een paar dagen. Dan lees ik de rest. Geniet er nog van, Franca.
Dit zal je vast nooit meer vergeten. Veel liefs van Corrie en Alie. Ik zal het aan Lieke doormailen. Dag hoor..

Marja de Groot

Hallo Franca, leuk hoor al die verhalen, ik heb ze allemaal van de afgelopen week gelezen, dus ik ben weer helemaal bij. Goed dat je af en toe ook even de tijd neemt om even helemaal niets te doen en je te laten verwennen. Ik ben benieuwd wat je de komende dagen nog allemaal gaat doen. Groetjes, Marja

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!