Buuñaa konoto diimaa bankoo: The Gambia

Shoppen....

Gisteren avond uiteindelijk gegeten bij Yasmin, want de African Queen was gesloten.
Ik kwam Lia tegen, dus weer samen gegeten. Kololi is klein, dus je ziet snel bekenden.

Dit keer yassi uitgeprobeerd. Met kip, uien en knoflook. Het wordt ggeten met rijst. Erg lekker. Teruggelopen in het donker, er staan wel lantaarnpalen, maar die doen het niet. In de safari bar nog een cocktail gedronken en genoten ven een afrikaanse muiek groep met acrobaten.

Vanmorgen lekker uitgeslapen. Daarna op naar de craftmarket. Uitgebreid rondgekeken en de eerste souvenirs gekocht. De craft market ligt aan het begin van de Strip. Het toerisch gedeelte wordt goed bewaakt. Er loopt altijd politie. Het hotel heeft een eigen Security dienst, die dag en nacht het hotel en strand bewaken.

Op de terugweg ansichtkaarten gekocht, zodat ik die vandaag kan gaan schrijven.

Vanmiddag even naar het zwembad geweest. Vandaag nog rustig aan, morgen weer met Ablie op stap.

Nog wat weetjes over Gambia:
85% is moslim, de rest christelijk. Zij leven goed samen
Gemiddeld wordt er per maand EUR 30 verdiend
Er sterven momenteel minder kinderen, met name omdat malaria nu beter behandeld kan worden. Ook kunnen er meer kinderen naar school, omdat er ook in de binnenlanden, steeds meer schooltjes gebouwd worden. Veelal gesponserd door buitenlandse organisaties. Dit kon ik ook zien tijdens de jeep safari op het platte land.

Eind van het jaar zijn er verkiezingen in gambia. veel mensen stemmen niet, omdat ze niet het idee hebben dat dat zin heeft. Het staat voor hen al vast dat de bestaande president weer de verkiezingen zal gaan winnen.

Tot zo ver voor vandaag, Morgen naar Serekunda en een bezoek aan de school