Buuñaa konoto diimaa bankoo: The Gambia

Ik ben in Gambia

Vanmorgen was het dan zover. Ik ga naar Gambia.
Na de taxichauffeur telefonisch de weg te hebben gewezen, reden we om 4.45 richting Schiphol.
Ingecheckt en achter de paspoortcontrole even ontbeten en op weg naar Gate G 02. Daar aangekomen bleek de vlucht OR449 vanaf E 02 te vertrekken, dus snel daarheen gelopen.

Om 07.40, 15 minuten later, vertrok de vlucht dan. De vlucht maakt een tussenstop op Las palmas en daarna vliegen we richting Gambia. Om 13.00 uur, ruim een uur eerder dan gepland landen we dan op de luchthaven van Banjul. Het eerste wat opviel vanuit de lucht, was hoe groen Gambia is.

Toen we het vliegtuig uit kwamen, overviel me gelijk de warmte. Wat een verschil met Nederland. 30 Graden en erg vochtig. Dus even wennen aan de hitte.

Om 14.00 uur met de bus naar het hotel : Het Senegambia Beach Hotel. Ik heb kamer F28, gelegen in een grote tropische tuin. Ik heb een mooie kamer, Gelukkig met airco, En een zitje buiten.

Op mijn kamer eerst een douche genomen en daarna mijn koffer uitgepakt, Na een kop koffie eens in de buurt rond gekeken. Meteen als je het hotel uitloopt, kom je op een straat, de Strip genoemd, met allerlei barretjes en eettentjes. Eerst even geld gewisseld en daarna naar de Craft market gelopen.
Iedereen spreekt je aan en wil van alles van je weten. Ze willen wel verkopen, maar blijven wel vriendelijk. Genoeg aanspraak gehad dus. Ze hebben er wel mooie dingen, dus ik ga er zeker nog naar terug.

Op de terugweg even een vers sapje gedronken, in een koffiekop! Daar ontmoette ik Jan en Lucie. Zij zijn al vaker in Gmbia geweest en konden mij de goede plekjes noemen. Daarna langs de supermarkt en terug naar het hotel.

Nu zit ik op het balkon te schrijven. Ik heb de eerste apen al gezien in de tuin en ook veel tropische vogels. Ik heb ze nog niet op de foto kunnen zetten, want het is hier19.00 uur en al donker.

Vanavond eet ik in het hotel en om 21.00 uur is er een dansvoorstelling.
Ik probeer wat foto's up te loaden. Die kunnen jullie zien onder de link Foto;s
De WiFi is gratis in de lobby van het hotel, dus ik ga straks eens kijken hoe het gaat.
Morgen weer meer

Reacties

Reacties

Louise

He, leuk om al zo snel wat te lezen. Wat ziet het er echt Afrikaans uit! Groetjes

Caroline L

Hoi Franca,
Nou het gaat lukken hoor dit jaar om je te volgen.
Heel veel vakantie plezier.

Marja

Hoi Franca,

Leuk om de eerste regels van je reisverhaal te lezen, ik blijf je zeker volgen. Hier hebben we sinds jouw vertrek ook mooi weer (toeval? :-)) We hebben vandaag dus voor het eerst buiten gelunchd met z'n vieren. Groetjes uit Utrecht,
Marja

Caroline L

Ben nieuwsgierig naar de rest van je belevenissen, leuk om dit zo te kunnen volgen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!